Sunday 11 January 2009

curajul de a fi tu insuti


Curajul pentru mine inseamna curajul de a fi inteligent impotriva multimii lipsita de inteligenta( prosteasca) care te incojoara. Curajos inseamna cutezanta.

Societate va incerca in toate modurile sa te forteze pe fagasul ideiilor sale.Este mai bine sa suferi decat sa facu un compromis, pentru ca prin suferinta se naste spiritul. Prin compromis , iti poti salva pielea dar iti vei pierde intergitatea.

Curajul inseamna sa fi un individ -- sa nu fi o oaie ci un leu. Curajul inseamna capacitatea de a afirma ca " Sunt eu insumi, si viata mea e viata mea, si o sa o traiesc in felul meu. Nu sunt aici sa traiesc conform altora , si nu voi permite nimanui sa imi dicteze cum ar trebui sa o traiesc sau ce sa fac. O voi trai in concordanta cu propria-mi lumina indiferent de consecinte, chiar daca o voi face aiurea. E mai bine sa mergi in iad din propria-ti decizie decat sa ajungi in rai din ordinul sau dorinta altcuiva, atunci raiul ar fi doar sclavie.


Curajul inseamna sa fi liber. Curajul inseamna libertate.

Si daca patrundeti in esenta sa , inseamna sa mori in trecut. Daca mori fata de trecut, mori fata de traditia in care esti nascut,mori fata de religia in care esti nascut , mori fata de societatea in care esti nascut,mori in fata intregului trecut,mori in istorie si timp, si esti renascut -- o nou fiinta umana care nu apartine unei rase, unei tari, unei religii, dar care apartine divinului; o persoana religioasa, dar nu un crestin, nu mahomedan, nu hindus.




OSHO

Walking in Zen, Sitting in Zen
Ch #10: The Garden Of Tathagata
am in Buddha Hall

No comments:

Post a Comment